piątek, 24 maj 2024 21:38

Powrót brokatowych dżinsów

Czy jesteś już gotowa na brokat? Czy jesteś już gotowa na brokat? fot: unsplash

W ostatnim czasie wiele trendów z początku lat 2000, które uznaliśmy za przeszłość, niespodziewanie powróciło. Jednym z nich są brokatowe dżinsy. Te błyszczące spodnie, które kiedyś były hitem na szkolnych dyskotekach, znów są na topie. Czy nowa wersja tych dżinsów jest równie efektowna, ale mniej kłopotliwa?

  1. Jakie marki oferują nowe wersje brokatowych dżinsów?
  2. Jak młodsze pokolenie reaguje na powrót brokatowych dżinsów?
  3. Jakie są różnice między dawnymi a nowymi brokatowymi dżinsami?
  4. Jakie podejście mają marki takie jak Reformation i Ganni do trendu brokatowych dżinsów?
  5. Jakie sukcesy odnosi Forever 21 dzięki swojej kolekcji brokatowych dżinsów?

Brokatowe dżinsy od Stradivarius

Choć wiele osób śmieje się z wspomnień o zostawianiu śladów brokatu wszędzie, gdzie się pojawiły, młodsze pokolenie przyjmuje ten trend z entuzjazmem. "Nigdy nie byłam tak zakochana w żadnej parze dżinsów" - powiedziała jedna z użytkowniczek TikToka, pokazując swoje spodnie od Stradivarius. Wersja brokatowych dżinsów na 2024 rok jest nieco bardziej wyrafinowana. Niewiele marek nazywa je już po staremu, określając je raczej jako "błyszczące" dżinsy.

Nowoczesne podejście do brokatu

Niektóre marki starają się unowocześnić ten wygląd, nie pokrywając dżinsów brokatem, ale cyrkoniami. W Reformation ich "sparkle" dżinsy wydają się bardziej trwałe niż te z przeszłości. Trend ten jest obecny zarówno w modzie wysokiej, jak i niskiej. Ganni oferuje parę dżinsów z cyrkoniami za ponad 300 dolarów, ale można też znaleźć błyszczące dżinsy w miejscach takich jak Target, gdzie mają "glitter coating finish" w stylu lat 90.

Sukces Forever 21 i Rag and Bone

W Forever 21, CEO Winnie Park mówi, że brokatowe dżinsy z kolekcji Forever 21 x Bratz były ich najlepiej sprzedającym się stylem w zeszłym tygodniu. "Obserwujemy renesans blasku i glamouru z początku lat 2000 i jesteśmy zachwyceni nostalgią, jaką to przynosi" - mówi Park. Firma dodaje brokatowe nadruki, powłoki foliowe i pełne cekiny do swojej linii dżinsów, oferując klientom świeży, zabawny zwrot, który współgra z dzisiejszym duchem mody.

Nie wszystkie brokatowe dżinsy pojawiające się w tym sezonie są inspirowane latami 2000. Jennie McCormick, dyrektor ds. projektowania i merchandisingu w Rag and Bone (1), mówi, że ich zdobione dżinsy nawiązują do "jeansów z cyrkoniami z archiwalnych korzeni Rag and Bone." Dla nich, rozwijanie i rozszerzanie kategorii dżinsów, która zawsze była na czele, jest głównym celem i inspiracją za każdą sezonową kolekcją.

Jeśli masz ochotę na coś błyszczącego, może nadszedł czas, aby zdobyć parę brokatowych dżinsów, szczególnie w ich bardziej wyrafinowanej wersji. Ale bądź gotów na odkurzanie, tak na wszelki wypadek.

 Przypisy:

(1) Rag & Bone to amerykańska marka odzieżowa, która została założona w 2002 roku przez Marcusa Wainwrighta i Davida Neville’a. Firma zyskała uznanie dzięki swojemu unikalnemu połączeniu brytyjskiego dziedzictwa z nowoczesnym, nowojorskim stylem. Rag & Bone zaczynało od produkcji jeansów, ale z czasem rozszerzyło swoją ofertę o pełną gamę odzieży męskiej i damskiej, włączając w to obuwie i akcesoria.

Marka jest znana z wysokiej jakości materiałów, precyzyjnego krawiectwa oraz minimalistycznego i zarazem funkcjonalnego designu. Styl Rag & Bone często charakteryzuje się surowością i prostotą, co odpowiada urbanistycznemu i lekko industrialnemu klimatowi Nowego Jorku, gdzie firma ma swoją siedzibę. Rag & Bone cieszy się popularnością zarówno wśród konsumentów, jak i w branży mody, często biorąc udział w Tygodniu Mody w Nowym Jorku.

Źródło: Glamour