Symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt spełnia unijne wymogi rolnictwa ekologicznego, rozpoznaje jedynie co czwarty klient.Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, Krystyna Radkowska, przewiduje, że polski rynek będzie się rozwijał w szybkim tempie i zbliży się do standardów zachodnich. Zainteresowanie ekologicznym stylem życia w Polsce rośnie – 35 proc. konsumentów zwraca uwagę na ekologiczne aspekty produktów, a 83 proc. z nich pozostaje wiernych swoim wyborom, kupując tyle samo lub więcej produktów bio niż przed rokiem.
Ekożywność lubią zwłaszcza kobiety
Badania NIQ pokazują, że głównie kobiety w wieku 30–39 lat, o wyższych dochodach, przyczyniają się do wzrostu popularności żywności ekologicznej. Posiadanie rodziny również wpływa na wybór produktów bio, zwłaszcza jeśli chodzi o żywność dla dzieci oraz roślinne alternatywy nabiału.
Rynek produktów bio w kanałach handlowych takich jak supermarkety, dyskonty i sklepy spożywcze osiągnął wartość 1 miliarda złotych. Drugą połowę wartości rynku tworzą sklepy specjalistyczne, e-commerce, targowiska i sprzedaż bezpośrednia od rolników. Szczególnie sklepy specjalistyczne i internetowe napędzają wzrost sprzedaży.